Rolki w social mediach: jak wykorzystać ich potencjał w marketingu? Cz. II

Powracamy do Was z drugą częścią wpisu na temat rolek w social mediach – formatu, który szturmem podbił platformy społecznościowe i kryje w sobie ogromny potencjał marketingowy. O tym czym właściwie są rolki i dlaczego są tak popularne pisaliśmy we wcześniejszej części wpisu, dziś pora na kolejną. Znajdziecie w niej garść przydatnych informacji o tym, gdzie można publikować rolki, jak można wykorzystać je w marketingu.

Gdzie można publikować rolki?

Rolki są dostępne na większości popularnych platform społecznościowych, a każda z nich oferuje nieco inne możliwości i funkcje. Wszystkie jednak łączy kilka wspólnych cech, takich jak krótki czas trwania, możliwość dopasowania dźwięku z biblioteki dźwięków lub stworzenie własnego oraz dodanie efektów specjalnych.

  • Instagram – Insta Rolki to jeden z najpopularniejszych formatów na tej platformie. Dzięki nim można tworzyć zarówno zabawne, jak i estetyczne treści, które z łatwością można zdublować na Facebooku za pomocą połączonych kont. Dzięki temu ta sama treść będzie pokazywać się na obu platformach zwiększając zasięg wśród różnych odbiorców.
  • TikTok – platforma, od której wszystko się zaczęło i która zapoczątkowała modę na krótkie formy. TikTok to miejsce idealne do wrzucania luźnych, autentycznych i dynamicznych filmików, skierowanych głównie do młodszej widowni, ale nie tylko. Stały rozwój TikToka sprawia, że coraz chętniej sięgają po niego także dorośli widzowie, szukający wartościowych treści w krótkiej i przystępnej formie.
  • Facebook (Meta) – rolki na Facebooku pojawiły się w 2022 roku na fali popularności, którą ten format zdobył na innych platformach.  Łączą funkcjonalność Facebooka z możliwościami Instagrama, dając możliwość interakcji dzięki opcji „Twoja kolej” czy wspomnieniom.
  • YouTube – YouTube Shorts to odpowiedź na popularność TikToka i Instagramowych rolek. Są idealne dla marek, które chcą korzystać z siły platformy wideo oraz tworzą dłuższe, merytoryczne filmy dla chcących zgłębić konkretne zagadnienie.

Znaczenie marketingowe rolek

Rolki to nie tylko trend, ale także narzędzie o ogromnym potencjale marketingowym, których stosowanie może przynieść Twojej marce wymierne korzyści. Przede wszystkim rolki pozwalają zwiększyć liczbę obserwujących. Dzięki promowaniu tego typu dynamicznych treści przez algorytmy, rolki mają większą szansę, by dotrzeć do nowych odbiorców. Co więcej, angażujące i wartościowe treści same w sobie przyciągają użytkowników, którzy są bardziej skłonni do pozostania z Twoją marką na dłużej.
Rolki to także świetny sposób na budowanie wizerunku marki i pokazanie ludzkiej strony Twojej firmy. Możesz w nich zaprezentować kulisy pracy, podzielić się historiami zespołu lub stworzyć zabawne treści, które zbliżą Cię do odbiorców. Dzięki temu marka staje się bardziej autentyczna i przyjazna.


Jednocześnie rolki mają ogromny potencjał viralowy. Jeśli Twój filmik przypadnie do gustu odbiorcom, może być udostępniany, komentowany i lajkowany, co znacząco zwiększa widoczność Twojej marki, a co za tym idzie – przyciąga potencjalnych klientów, którzy zaintrygowani viralem będą chcieli sprawdzić kim jesteś i co robisz. A to prosty krok do zwiększenia sprzedaży produktów czy usług i zyskanie nowych odbiorców. To jednak wciąż nie cały potencjał rolek, bowiem krótkie wideo z odpowiednią muzyką, efektami i przekazem potrafi przyciągnąć uwagę i zachęcić odbiorców do interakcji. Komentarze, reakcje i udostępnienia budują więź między marką a jej społecznością. Wszystko to przekłada się na jeden konkretny wniosek – dzięki rolkom możesz w przystępny sposób zaprezentować swoje produkty lub usługi. Wideo, które wciąga i pokazuje wartość oferty, jest bardziej skuteczne niż tradycyjne zdjęcie czy opis.

Chcesz zadbać o profesjonalne rolki na social mediach? Skontaktuj się z nami.

Spis treści

Przewiń do góry