Jak tworzyć angażujące posty na Facebooku i Instagramie? 6 kroków do skutecznego postu. Cz. II

Powracamy do Was z tematem angażujących postów na Facebooku i Instagramie – postów, które w krótkim czasie pozwolą Wam zwiększyć grono odbiorców i tym samym – sprzedaż. O tym, jak ważne jest prowadzenie kanałów firmowych w mediach społecznościowych pisaliśmy już wcześniej -> jeśli chcielibyście do nich zajrzeć, zapraszamy TUTAJ. Tymczasem przechodzimy do konkretów, czyli kolejnych etapów tworzenia interesujących postów w mediach społecznościowych – przed Wami kolejna porcja wiedzy. Zaczynamy!

3. Przejrzysty tekst

Powiedzmy to sobie szczerze – lubimy proste formy i klarowne przekazy, dlatego publikując post na Facebooku lub Instagramie warto zwrócić szczególną uwagę także na to, w jaki sposób prezentuje się na pierwszy rzut oka. Czego należy unikać? Jednolitej ściany tekstu, która sprawia, że czytania wydaje się dużo za dużo – i skutecznie zniechęca do zagłębienia się w treść. Jak zatem uatrakcyjnić wygląd posta? Za pomocą tytułu, śródtytułów, punktorów czy akapitów. Warto także wykorzystywać emotikony, które są głównym elementem ukazującym intencje i emocje w tekście. A przy tym jak nic innego kojarzą się, z social mediami!

4. Twórz ciekawe i intrygujące treści

Treść, którą publikujesz, powinna być interesująca i odpowiednio dopasowana do Twoich odbiorców. Niby oczywiste, a jednak wciąż wielu osobom umyka ta kwestia. Twoje posty staną się interesujące jeśli wpleciesz w nie istotne informacje, ciekawostki oraz zapytania – które wprost skłaniają odbiorców do udzielenia odpowiedzi. Wykorzystaj anegdotki i historie, dziel się wiedzą branżową, wykorzystaj także kulisy swojej działalności. Wszystko to sprawi, że Twoi odbiorcy poczują się częścią społeczności zbudowanej wokół Twojej firmy i zaczną się z nią utożsamiać – a to z kolei będzie skutkowało zwiększeniem aktywności i w konsekwencji – sprzedaży.

5. Dodaj silne wezwania do działania (CTA) i zadawaj pytania

Każdy post powinien mieć jasny cel. Chcesz, aby odbiorcy coś zrobili po przeczytaniu Twojego posta? Nie bój się tego jasno powiedzieć! Użyj bezpośrednich wezwań do działania takich jak „udostępnij”, „skomentuj”, „polub”, czy „sprawdź więcej na naszej stronie”. Pytania są świetnym sposobem na rozpoczęcie interakcji. Zadawaj pytania zamknięte, które wymagają krótkiej odpowiedzi lub oferują użytkownikom kilka opcji do wyboru. To sprawia, że odpowiadanie jest szybkie i łatwe, co sprzyja większemu zaangażowaniu. Pytanie umieszczone na końcu może także zachęcić do dyskusji i zwiększyć zaangażowanie a także wywołać dyskusję, której powinieneś być aktywnym uczestnikiem.

6. Konsekwencja i regularność

Pamiętaj, że regularność i cykliczność to jeden z istotniejszych i równo często pomijanych aspektów w publikowaniu treści. Twój grafik postów powinien być przemyślany i konsekwentny, aby odbiorcy wiedzieli, kiedy mogą spodziewać się nowych aktualizacji od Ciebie. Regularność publikacji nie tylko buduje nawyk sprawdzania Twojego profilu przez odbiorców, ale także poprawia Twoją widoczność dzięki algorytmom platformy. No i co ważne – zbyt długa nieobecność w mediach społecznościowych sprawi, że Twoi odbiorcy szybko o Tobie zapomną.

Spis treści

Przewiń do góry