O tym, że media społecznościowe mogą stanowić świetna wizytówkę Twojej firmy wspominaliśmy już wielokrotnie. Podobnie jak to tym, że to doskonałe narzędzie do komunikacji z klientami, interakcji i pozyskiwania nowych obserwatorów oraz budowania wokół marki zaangażowanej społeczności. To wszystko prawda – pod warunkiem, że treści, które publikujesz będą interesujące, pomysłowe, a przy tym na tyle skuteczne by zachęcić użytkownika do pozostania z Tobą na dłużej. Co tu dużo mówić – grono odbiorców, które lubi czytać Twoje posty, opatrzone interesującym zdjęciem to prosty sposób na zwiększenie sprzedaży. Wszystko brzmi prosto – jednak jak w praktyce pisać angażujące posty, które porwą tłumy? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka prostych wskazówek, dzięki którym zaczniesz tworzyć ciekawe i angażujące posty – takie, które przykują uwagę i wzbudzą zainteresowanie odbiorców.
1. Wykorzystaj siłę obrazu
Nie jest tajemnicą, że atrakcyjne zdjęcie lub grafika to w przypadku mediów społecznościowych klucz to sukcesu – to właśnie je jako pierwsze widzą użytkownicy Instagrama czy Facebooka przeglądając aktualności. Intrygujące zdjęcie to zatem pierwszy krok, by przykuć uwagę nowego użytkownika i zachęcić go do przeczytania treści postu. Jakie zatem powinno być idealne zdjęcie? Przede wszystkim estetyczne i zgodne z filozofią Twojej marki, a także takie, które pokazują nie tylko jej realizacje, ale także kulisy pracy i codzienne funkcjonowanie. Istotna jest także jakość – nie podejrzewamy, że robicie zdjęcia kalkulatorami 😉 jednak ta kwestia również ma znaczenie – zdjęcie, nawet jeśli z założenia ma sprawiać wrażenie zrobionego od niechcenia, powinno charakteryzować się wysoką jakością.
2. Używaj prostego języka
Najlepsze posty na Facebooku i Instagramie, to takie, które są zrozumiałe dla każdego. I choć w niektórych branżach nie da się uniknąć stosowania specjalistycznego języka, to odgórna zasada dla wszystkich jest taka sama – prostota, bezpośredniość, krótkie i nieskomplikowane zdania. Zawiłe, długie zdania wbrew pozorom nie dodają Ci profesjonalizmu, za to zdecydowanie są trudne w odbiorze i analizie – część odbiorców odpuszcza czytanie skomplikowanego postu już po pierwszym zdaniu.
Skoro już jesteśmy przy prostocie – warto pamiętać o stosowaniu w postach zasad odnoszących się do poprawności gramatycznej, ortograficznej i interpunkcyjnej. Mało rzeczy razi równie mocno co błędy ortograficzne – zwłaszcza w sytuacji, gdy zdecydowana większość edytorów podkreśla je na czerwono. Istotne jest także używanie liter diakrytycznych – dzięki nim tekst będzie prezentował się schludnie, nie zaś tak, jakby został napisany na kolanie.
Ostatnią kwestią jest netykieta i sposób zwracania się do odbiorców – pisanie w sposób bezpośredni (Ty, Wy) przyniesie lepsze efekty i pozwoli znacznie skrócić dystans, niż formułowanie treści za pomocą zwrotów grzecznościowych (Państwo, etc.) Podobnie rzecz ma się, jeśli chcecie napisać o sobie – warto wykorzystać tu pierwszą osobę liczby mnogiej np. piszemy, robimy, pracujemy.