6 powodów, dla których warto rozwijać media społecznościowe swojej firmy cz.I

Media społecznościowe stały się nieodłącznym elementem codziennego życia – czy tego chcemy czy nie. Nic zatem dziwnego, że coraz więcej marek dostrzega potencjał w wykorzystywaniu ich do promocji swojej marki, pozyskiwania klientów i docierania do szerszego grona odbiorców. Zresztą, powiedzieć, że chodzi o promocję to nie powiedzieć nic – prowadzenie firmowego konta w mediach społecznościowych to bowiem skuteczny sposób nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale przede wszystkim stworzenie społeczności i zyskanie grupy stałych odbiorców. Poniżej znajdziecie kilka powodów, dla których warto podążać tą ścieżką i stworzyć profil, który będzie nie tylko stanowił wizytówkę marki i zwiększał sprzedaż, ale przede wszystkim – stanie się doskonałym miejscem dla tworzenia nowej społeczności.

1. Sposób na dotarcie do szerszego grona odbiorców


Rozwój technologii i wzrost dostępności Internetu przyczyniły się do tego, że media społecznościowe zgromadziły użytkowników z każdej grupy wiekowej – a to naprawdę potężny potencjał marketingowy. Prowadzenie aktywnego konta na Facebooku, Twitterze, Instagramie czy TikToku pozwala na dotarcie z komunikatem do szerokiego spektrum odbiorców, w różnym wieku, z różnymi zainteresowaniami i z różnych klas społecznych – nawet jeśli na pierwszy rzut oka nie są Twoją grupą docelową. Zresztą – wiek to ostatecznie wciąż tylko ciąg cyfr w peselu – może się zatem okazać, że znajdziesz wielu potencjalnych klientów w grupie, której do tej pory nie brałeś pod uwagę. 

2. Sposób na zbudowanie pozytywnego wizerunku marki

Aktywność w mediach społecznościowych pozwala firmom na budowanie silnego, pozytywnego wizerunku marki. To platforma do prezentowania wartości firmy, jej kultury oraz do tworzenia treści, które angażują i budują emocjonalną więź z klientami. Odbiorcy chętniej kupują produkty lub usługi od marek, które współtworzą i z którymi się identyfikują – wszystko to sprowadza się do zwiększenia bazy klientów i wzrostu sprzedaży. Warunek jest jeden – regularna aktywność i zachowanie wiarygodności.

3. Sposób na zaangażowanie swoich odbiorców

Zaangażowanie użytkowników, takie jak komentarze, udostępnienia czy polubienia, jest ważnym wskaźnikiem, który bezpośrednio przyczynia się do zwiększenia zasięgów postów i poprawy widoczności marki w mediach społecznościowych. Przemyślana strategia marketingowa to taka, która zachęca odbiorców do działania i robi to  w sposób wiarygodny, uczciwy i transparenty. Zaangażowanie odbiorców szybko zaprocentuje – zdobyciem nowych klientów, większą rozpoznawalnością i co za tym idzie – zwiększoną promocją, która niejako dzieje się sama – poprzez zaangażowanych i utożsamiających się z filozofią marki klientów. Tym co istotne w kontekście angażowania odbiorców jest przede wszystkim ciekawy i intrygujący kontent, który skłania do dyskusji, opinii czy dzielenia się wrażeniami a także pozwala na wymianę doświadczeń pomiędzy obserwatorami.

Spis treści

Przewiń do góry