6 powodów, dla których warto rozwijać media społecznościowe swojej firmy cz. II

Powracamy do Was z tematem rozwoju mediów społecznościowych firmy – jednego z najskuteczniejszych obecnie sposobów na to, by znacznie zwiększyć tempo rozwoju Twojej marki. Niezależnie od tego, w jakim sektorze działa Twoja firma, jedno jest pewne – systematyczna działalność w social mediach to szansa na realne zwiększenie zysków. Kilka powodów, dla których warto prowadzić media społecznościowe przedstawiliśmy Wam już w poprzednim wpisie z tej serii – znajdziecie go tutaj. Dziś czas na kolejne argumenty przemawiające za tą formą promocji. Kolejnym krokiem będzie stworzenie skuteczne kampanii marketingowej, którą możesz przeprowadzić sam lub z pomocą Socialweb. Zaczynamy!

4. Szybka komunikacja

Jednym z filarów dobrze zarządzanej firmy jest stały, szybki i bezpośredni kontakt z klientami, pozwalający w razie potrzeby rozwiązywać np. problematyczne sytuacje. Nierzadko jednak maile gubią się w gąszczu innych, giną w czeluściach internetu lub tam, gdzie trafiają źle wysłane wiadomości. Tymczasem profile w mediach społecznościowych to pole, gdzie klienci mogą nie tylko wyrażać swoją opinię na temat Twojego produktu czy usługi, ale także formułować zapytania – i w przypadku dobrze prowadzonego profilu, dostać odpowiedź szybciej, niż w przypadku zapytania przez oficjalny formularz. Jednocześnie bezpośredni kontakt klienta z przedstawicielem firmy pozwala na realnie skrócić dystans pomiędzy marką a jej odbiorcą, co świetnie wpływa na budowanie relacji.
Komunikacja poprzez oficjalne profile marki w social mediach to także najszybszy sposób na poinformowanie obserwujących o akcjach promocyjnych, nowościach czy rabatach. A także, dzięki dotarcie do nowych klientów, za pomocą spersonalizowanych reklam czy narzędzi takich jak Facebook Ads.

5. Analiza potrzeb konsumentów i trendów

Prowadzeniem profilu w social mediach zyskujesz dostęp do wielu informacji, które pozwalają na ocenę skuteczności dotychczasowych kampanii marketingowych. Reakcja na publikowane treści, aktywność użytkowników czy ich profil umożliwiają zmodyfikowanie lub ulepszenie dotychczas prowadzonych działań. Jednocześnie to także cenne informacje, która pomoże Ci stworzyć profil idealnego odbiorcy oraz opracować najskuteczniejszą metodę dotarcia do nowych klientów Twojej marki.
Nie bez znaczenia jest także fakt, że posiadanie firmowych profili w social mediach pozwoli Ci stale trzymać rękę na pulsie – nie tylko w zakresie tego, co oferuje sowim klientom konkurencja, ale przede wszystkim w kwestii aktualnie panujących trendów.

6. Widoczność w Internecie

W obecnych czasach samo posiadanie strony internetowej nie wystarczy, by pozyskać nowych klientów. Coraz więcej użytkowników oczekuje bowiem, że niezbędne produkty i usługi, opinie o nich lub testy znajdzie na którejś z popularnych platform w mediach społecznościowych. Tymczasem firmowy profil w social mediach nie tylko pozwoli poprawić widoczność Twojej marki w Internecie, wpływając na pozycjonowanie w Google, ale przede wszystkim umożliwi dotarcie do tysięcy nowych klientów.

Spis treści

Przewiń do góry